До кінця підходить сезон відпусток, люди повертаються на свої робочі місця і саме час поговорити про покришку на кожний день, адже не далі, як через півтора місяці, про літню спеку ми будемо згадувати, використовуючи прикметники разом з дієсловами у минулому часі. Знов стане актуальною згадка про відведення води з-під плями контакту, впевнене утримання курсу в поворотах, а ще в лексиконі частіше з'являтиметься вираз, що описує крайню ступінь здивування. Ой! А ви що подумали?


Але почнемо спочатку.



В цьому огляді піде мова про Schwalbe Range Cruiser. Ця покришка займає подвійну позицію в модельному ряді відомого німецького виробника. За призначенням це типовий універсал з нерозривною центральною доріжкою. Малюнок протектору має чітко виражені ознаки асфальтової покришки: площа плями контакту з дорогою при проходженні поворотів дещо більша, ніж коли велосипед знаходиться у строго вертикальній позиції. Ширина акваканавок підібрана не випадково. Вони достатньо широкі, аби виштовхувати з-під колеса воду та снігову кашу. Дрібний щебінь не застрягає між рядами і в той самий час, коли ви нахиляєте велосипед, не виникає специфічного відчуття ступінчатості, характерного покришкам з широким проміжком між блоками. Покришка котить майже як повноцінний слік. Ну а про все інше подбає компаунд SBC. 



Великі плечові блоки дадуть змогу виїжджати й на ґрунтові другорядні шляхи, причому на ґрунтобанах та на прикатаних сінглтреках вершник буде почуватись, як у себе вдома. Виробник впевнено радить Range Cruiser в ролі доступної покришки для туризму, якщо цей туризм не передбачає брудної каші та сипучих поверхонь. Найкращого зчеплення можна досягнути з широкими ободами — тоді покришка набуває форми дзвона, збільшуючи розмір ефективної плями контакту.

Розмірна сітка для Range Cruiser стандартна, проте є й один цікавий факт, про які потрібно розповісти. Існують покришки для коліс діаметром 24 (ширина 1,75"), 26 (ширина 1,75 та 2.0"), 28 дюймів (тобто, 622 мм/700с шириною 35, 38 та 45 мм), але окрім цього доступні ще й покришки застарілого стандарту 28 x 1 1/2 (635 мм) для сітібайків 60х років минулого сторіччя, які зараз днем з вогнем не знайдеш! Schwalbe потурбувалися про користувачів ретро велосипедів і це м’яко кажучи приємно.


Як і завжди, на вибір надаються дві версії зі світловідбиваючою стрічкою і без неї. Всі варіації Range Cruiser виконані за третім ступенем захисту від проколів (K-Guard) та мають вертикальні насічки для динамо-генератора пляшкового типу.

Що у підсумку? Якщо ви їздите на роботу та по своїх справах переважно асфальтом, важко згадати більш універсальну покришку для цих умов за ці гроші, які Schwalbe просить за Range Cruiser. Ви можете їздити на ній по ґрунтах, ґравію, ґрейдеру, проте вирішальним у виборі стане питання балансу. Якщо ви не менш ніж половину свого часу рухаєтесь по неасфальтованих доріжках, більш точним вибором стане споріднена модель Schwalbe під назвою Land Cruiser, плечові блоки якої менші за розміром, розбиті на дві частини і за рахунок широких проміжків краще очищуються від бруду на ходу. Ви дещо втратите на поворотах, але матимете зліший зачіп на м'якій поверхні.