Як дізнатись, що покришка стерта?
Для велосипеда малюнок протектора не настільки важливий, як для автомобіля, тому використання покришки зі стертим протектором не така велика проблема (за виключенням шин для МТБ).
Коли антипрокольний шар або нитки каркасу видно крізь гуму, це сигнал, що покришці вийшов строк і її треба замінити. Оскільки здатність опиратись проколам напряму залежить від товщини, радимо не зволікати з заміною.
Боковини часто протираються перед тим, як протектор повністю зітреться. В більшості випадків прискорений знос викликаний тривалим використанням на низькому тиску. Перевіряйте та підкачуйте колеса хоча б раз на місяць. Дуже корисно мати в своєму інвентарі манометр.
Скільки можно проїхати на різних покришках?
Важко відповісти на це питання, адже загальний пробіг сильно залежить від тиску, ваги, поверхні, температури та стилю їзди. Наприклад, в жарку погоду на завантаженому велосипеді, що рухається по грубому асфальту, покришка стирається дуже швидко.
Приблизний пробіг на стандартних шинах Schwalbe складає приблизно 2000-5000 км. Покришки серії Marathon можуть витримати від 6000 до 12000 км. Полегшені Marathon Racer та Marathon Supreme їздять дещо менше: від 5000 до 9000 км. Marathon Plus з легкістю може витримати пробіг понад 10000 км.
Що стосується гуми для МТБ, то пробіг передбачити майже неможливо, адже дуже велику роль тут грає стиль їзди. Наша гоночна покришка Schwalbe One здатна протриматись від 3000 до 7000 км.
Чому багато покришок стираються передчасно?
На жаль, багато покришок не докатують навіть до мінімального порогу. Це все через низький тиск. Покришка не може довго витримувати велике навантаження при нестачі повітря всередині. Через це боковини сильно деформуються. Покришка може витримати навантаження в таких умовах досить обмежений проміжок часу. В якийсь момент борт просто рветься.
Фото №1 показує типове свідоцтво втоми матеріалу, викликану використанням при занадто низькому тиску. На верхній частині борту з'являються тріщини.
На другому фото продемонстровано тріщини, викликані процесом старіння (який в свою чергу виникає через занадто великий вік або/та поганий гумовий компаунд). Розмір таких тріщин невеликий і розподілені вони рівномірно по всій окружності. На практиці різниця між цими двома типами тріщин не очевидна, тому причину розриву виявити непросто.
На фото №3 також показані явні свідоцтва тривалого використання покришки на недостатньому тиску. Типові ознаки: шина лиса не на центральній доріжці, а на бокових; переривчасті сліди на внутрішній поверхні покришки та на камері.
Чому на багатоколійних ТЗ покришки стираються так швидко?
Наші покришки розроблені спеціально для велосипедів і тому не підходять для таких транспортних засобів, як трайк.
На відміну від велосипеда, трайк не нахиляється в повороті. Транспортний засіб "проштовхує" себе поперечно напряму руху завдяки керованим переднім колесам, викликаючи недостатню обертальність. В залежності від стилю їзди та конструкції трайка, це викликає суттєво прискорений знос.
Екстремально швидкий знос (коли шина стирається менш ніж за 1000 км), може свідчити про неправильно налаштований розвал-сходження. Навіть якщо рухатись прямо, колеса, що розташовані суворо перпендикулярно поверхні, страждають від збільшеного тертя та прискореного зносу.
Те ж саме стосується покришок для велопричепів. В теорії, вони мають бути вільні від дії торсіонних та поперечних сил і тому демонструють відчутно менший знос у порівнянні з шинами велосипеда, але якщо покришки під вантажем все-таки стираються і роблять це швидко, це свідчить про неправильне налаштування розвалу та сходження коліс причепа.
Як довго можна зберігати покришку?
Покришки Schwalbe без проблем зберігаються 5 років. По можливості, зберігайте покришки в сухому прохолодному та (що найважливіше) темному місці. Якщо ці умови дотримані, можна добитись і довшого строку зберігання.
Коли покришка одягнута на обід, завжди тримайте її накачаною або підвішуйте велосипед на гак для зберігання. Залишаючи велосипед довго стояти на спущених колесах, ви ризикуєте ушкодити боковини покришок.