Як треба надягати велопокришку?
Правильно підібраний фліпер повинен надійно та повністю закривати всі отвори для спиць.
Знайдіть позначки, які вказують напрям обертання на боковині. Надіньте одну сторону покришки на обід.
Додайте трішки повітря у камеру — так, щоб вона набула форми кільця. Просуньте ніпель камери в отвір у ободі.
Розташуйте камеру всередині покришки. Ніколи не користуйтеся гострими предметами.
Починаючи з протилежної до клапану сторони, почніть надягати другу сторону покришки. Переконайтеся, що камеру не затиснуло кордом.
Клапан повинен триматись перпендикулярно ободу. Відцентруйте покришку перед накачуванням до рекомендованого тиску.
Підлаштуйте тиск, використовуючи манометр, наприклад, Schwalbe Airmax Pro. Допустимий тиск вказано на боковині покришки. Перевіряйте тиск щонайменш раз на місяць, використовуючи манометр.
Чому іноді так складно надіти покришку на обід?
Труднощі виникають, коли діаметри ободу та покришки не співпадають.
Допуски для ободів складають ±0,5 мм (D1) у діаметрі. Допуски для висоти борту ободу також можуть складати приблизно ±0,5 мм (G). Разом це дає похибку зовнішнього діаметру приблизно ±1,5 мм (D2) та ±4.7 мм у довжині окружності колеса. Це призводить до максимального розкиду різниці між найбільшим та найменшим ободом у 9,4 мм.
Покришка повинна підходити до кожного з них. Оскільки покришка ще й повинна надійно триматися на ободі меншого діаметру, монтаж та центрування іноді бувають вельми складними.
Допуски покришок Scwhalbe по довжині окружності складають ±1 мм.
Що можна зробити, коли покришка не хоче сідати на обід?
Починайте монтаж з протилежної до клапану сторони та завершуйте біля нього, щоб корд сідав якомога глибше у центральну канавку ободу.
Замість проштовхування покришки великими пальцями рук, намагайтеся перекинути корд через борт долонями.
Використовуйте бортувальні лопатки. Переконайтеся, що корд не пошкодився під час монтажу. Вставляйте лопатки у маленькі секції та дрібними кроками перекидайте боковину через борт. Не використовуйте металеві лопатки.
Іноді монтаж вузьких версій Marathon Plus здійснити практично неможливо. Через невід'ємне натяжіння корду, покришка весь час зісковзує та перекинути останню секцію боковини через борт стає надзвичайно складно. У таких випадках допомагає стискання боковин покришки на протилежній стороні та утримання у центральній канавці ободу. Не слід відмовлятися від капронових хомутів або шкіряних ременів тукліпсів для фіксації на краях сегменту боковини.
Лопатки Schwalbe особливо корисні у проблемних ситуаціях. Ними можна зачепити покришку за корд у вже посаженому місці, щоб не дозволити їй зісковзнути при спробі перекинути останній сегмент.
Можна зафіксувати покришку капроновими хомутами
Що можна зробити, коли покришку не вдається відцентрувати?
Коли допуск для діаметру ободу максимальний, а посадковий діаметр покришки мінімальний, важко добитися того, щоб корд сів на своє місце.
Рішення: трохи перекачайте колесо та протримайте його так короткий період або додайте мильної води, щоб покришка без зусиль прослизнула під клінчер.
Нашу монтажну рідину Easy Fit можна наносити губчатим аплікатором без будь-яких інструментів, щоб не забруднювати руки. Коли ви качаєте колеса, завдяки ній корд займає своє місце у клінчері. За 10 хвилин рідина повністю випарюється.
Якщо діаметр ободу мінімальний, а посадковий діаметр покришки максимальний, вона самостійно не сяде під клінчер незалежно від тиску. Цю ситуацію можна виправити центруванням шини вручну на низькому тиску. Почніть виправляти покришку великими пальцями, поки позначка паралельності на боковині не стане рівномірною по всій окружності колеса. Накачайте колесо повністю.
Переконайтеся, що позначка паралельна ободу. Тільки після цього почніть накачувати колесо до бажаного тиску.
На що слід звернути увагу при спробі надягнути покришку на безгачковий обід?
Клінчерний обід є стандартом у наші дні. Це обід з бортами, кінцівки якого направлені одне на одного, своєю формою у розрізі нагадуючи гачки. На ринку зустрічаються ободи типу Westwood, які часто встановлюються на голандські велосипеди. У цих традиційних ободів немає клінчера, який тримає покришку на місці. Більше того, ободи Westwood виготовляються зі сталі та мають дуже гладку поверхню, вимагаючи особливої уваги для монтажу.
Перед накачуванням до максимального тиску, переконайтеся, що покришка добре відцентрована. Вона не зможе самостійно зайняти правильне положення, як у випадку з клінчерними ободами. Якщо покришка сидить на ободі нерівномірно, вона з нього легко зісковзне.
Максимальний тиск — 4 бара. Ці ободи не призначені для сильного накачування. У більшості випадків, ви не можете накачати колесо до максимально допустимого на покришках тиску. Відповідно до стандарту ETRTO, колеса на ободах Westwood дозволяється накачувати до 5 бар. Ми рекомендуємо не перевищувати позначку 4 бара для вашої безпеки. Візьміть до уваги, що ці ободи не підходять для вузьких покришок та важких велосипедистів.
Також існують високотехнологічні карбонові ободи для гірських велосипедів без гачків (hookless). Відповідно до нашого з ними досвіду, покришки сідають на них без проблем. Висота бортів та їх високофрикційний матеріал перешкоджають зісковзуванню покришки.
Як монтуються однотрубки?
Увага: монтаж однотрубок має здійснюватись тільки досвідченим механіком з використанням спеціального клею!
Спершу, у якості тесту, надягінть трубку без клею (4-8). Перевірте довжину клапану, встановіть подовжувач, якщо це потрібно. Порада: додайте в трубку трішки повітря, щоб полегшити остаточний монтаж.
Трубка: рівномірно нанесіть шар клею на захисну стрічку та дайте їй висохнути протягом 6 годин.
Новий обід: знежирте поверхню та у разі необхідності зачистіть її наждачною бумагою. Дотримуйтесь інструкцій виробника ободів! Рівномірно нанесіть шар клею на обід та дайте йому висохнути протягом наступних 6 годин!
Обід, що був у використанні: огляньте існуючий шар клею. Якщо він рівномірний та неушкоджений, його можна використати повторно. Якщо шар дуже нерівномірний, повністю видаліть усі залишки клею та нанесіть свіжий шар.
Нанесіть свіжий шар клею на обід. Негайно почніть монтаж: вставте клапан. Натягніть трубку на обід так рівномірно, як тільки можливо, щоб фінальна секція сіла на своє місце легко та передбачувано.
Додайте повітря у трубку та відцентруйте її положення. Край захисної стрічки допоможе зорієнтуватися. Накачайте трубку до 9 бар та натисніть на неї всією вагою тіла по всій довжині окружності. Видаліть залишки клею та переконайтеся, що клей не потрапив на гальмівну доріжку ободу.
Важливо: залиште збірку висихати на наступні 24 години! Перевіряйте трубки регулярно. Ніколи не виїжджайте з пошкодженою або ослабленою захисною стрічкою.