Клапани

Які клапани найкращі?

Існує три стандартних для велоринку типи клапанів. Дати які-небудь рекомендації тут складно. Найважливіше те, що клапан має проходити крізь отвір в ободі та для нього потрібен відповідний насос. На відміну від розповсюдженої думки, різниці у здатності тримати повітря немає, принаймні зараз. Ця проблема залишилась у минулому. У будь-якому разі, всі клапани Schwalbe адаптовані для утримання високого тиску та гарантують чудовий результат.



Класичний клапан або клапан Dunlop — це найстаріший клапан у світі. Клапани Dunlop зустрічаються дуже рідко, більшість велосипедистів з ним незнайома. Серцевина змінна, повітря стравлюється дуже швидко. Монтаж камери з клапаном Dunlop не дуже зручний: щоб протиснути ніпель крізь отвір в ободі, треба викрутити серцевину та фіксуюче кільце. Накачувати колесо можна тільки коли кільце та серцевина закручені назад.

З традиційними клапанами Dunlop перевірити тиск повітря неможливо. Однак, існують спеціальні клапани Dunlop від Schwalbe, які дозволяють здійснювати зворотній хід повітря, завдяки чому тепер є можливість перевірити тиск за допомогою манометра Airmax.

У минулому було важко накачати колесо з клапаном Dunlop, але сьогодні це не проблема.

Клапан Presta (FV) вужчий, ніж інші типи (6 мм проти 8 мм). Він потребує отвору в ободі меншого діаметру і тим самим підходить для вузьких шосейних коліс. Він також важить на 4-5 грамів менше, ніж клапан Dunlop.

Цей клапан закривається вручну циліндричною рифленою гайкою. Перед накачуванням її треба викрутити. У тих, хто стикається з ним вперше в житті, бувають з цим проблеми. А ще тоненький шток ніпеля легко зігнути, насаджуючи голівку насоса на клапан.

Увага: знайте, що використання камери з клапаном Presta на ободі з великим діаметром отвору часто призводить до надриву основи клапану, коли гострі металеві краї отвору підрізають її.

Автомобільний клапан Schreder (AV) накачується дуже просто. Колесо можно підкачати на будь-якій автозаправці. Це один з найстаріших типів клапанів. 

Італійський клапан Regina дуже cхожий на французьский Presta та використовується виключно в Італії.


Яку функцію виконує фіксатор клапану?

Фіксатор клапану обмежує його рух. Дехто вважає, що це не обов'язково. Дійсно, без фіксатора можна їздити без будь-яких проблем. Але він корисний, коли треба насадити голівку насосу, особливо, якщо тиск низький та є ризик, що клапан проштовхнеться всередину ободу. На деяких ободах ніпелі можуть дзижчати, якщо не зафіксувати їх кільцем.

Фіксатор слід затягувати тільки вручну. Ніколи не використовуйте пасатижі та плоскогубці, адже це може призвести до пошкодження камери.

 

Чому надриваються п'яти клапанів?
Клапан можна надірвати, якщо неакуратно та силою проштовхнути його під час монтажу.

Надриви також трапляються, коли камери з клапаном Sclaverand встановлюються в обід з великим діаметром отвору. Металева грань отвору підрізає основу клапану.

Увага: існують двостінні ободи з різними діаметрами отвору під клапан: зовнішній отвір має діаметр 6,5 мм, а внутрішній — 8,5 мм. Силове закручування фіксатору тільки загострює проблему. Головна функція фіксатору — забезпечити нерухомість клапану під час накачування колеса.

У більшості випадків клапан надривається через ковзання камери. Частий цикл гальмування при низькому тиску в колесах спричиняє рух камери відносно покришки. Покришка ковзає уздовж клінчера та тягне за собою камеру, що спричиняє пошкодження клапану.



Яких вимог слід дотримуватись, щоб попередити зісковзування камери та надриву п'яти клапану?

Високий тиск значно знижує ймовірність ковзання. Звичайно, не завжди потрібно сильно накачувати колеса.

Ми запровадили Limited Slip Technology (LST) у наші фолдингові МТБ-покришки та балонні шини. Корд вкрито спеціальним шаром гуми, що забезпечує суттєве зниження ковзання покришки по ободу.

Камера Schwalbe для даунхілу має посилену основу.

Теоретично, можна використовувати тальк. Тальк знижує тертя між покришкою та камерою, але на практиці це не вихід: коли талькова пудра потрапляє між покришкою та ободом, проблема тільки посилюється.

У деяких ободів поверхні настільки слизькі, що навіть технологія LST не може впоратись з проблемою на 100%. У цьому випадку можна пройтися наждачним папером зернистістю 180 по гумі, що вкриває корд. Це посилить тертя між ободом та шиною.

На велосипеді з дисковими гальмами ця проблема виражена менше, адже обід не нагрівається при гальмуванні.

На безкамерних покришках цієї проблеми немає. Покришка ковзає незалежно від клапану.