Нетипові проблеми

Чи є зв'язок між покришками та шиммі?

Небезпечна бовтанка, також відома за назвою "шиммі", трапляється, коли частоти різних велокомпонентів (таких, як рама, вилка, шини та ін.) входять у резонанс та починають взаємно посилювати одне одного. Шиммі виникає тільки на певній швидкості.

Ми стикаємося з цим феноменом у більшості випадків після першої зміни покришки. Тим не менш, не покришка сама по собі є джерелом проблеми. Це просто невдала взаємодія різних компонентів. Та сама покришка на різних велосипедах може не викликати ніяких проблем.

Шиммі частіше виникає на велосипедах з великими колесами та важкими покришками. Те саме справедливо для невдалого розподілу ваги багажу та для недостатньо жорсткої рами. Але насправді, жоден велосипед не має стовідсоткового імунітету від цього феномену. Ми спостерігали цей ефект навіть на дуже жорстких велосипедах.

Щоб позбутися проблеми, слід оглянути всю систему. Цілком вирогідно, що вилікувати шиммі можна вибором іншої покришки та навіть підлаштуванням тиску в колесах. Також може допомогти заміна вилки або рами, але замінити ці складові не так просто.



Чому деякі покришки залишають сліди на пластиковому покритті підлоги?

Деякі гумові компаунди мають схильність знебарвлювати поверхні, з якими контактують. Довготривалий тісний контакт з іншими пластиковими або гумовими матеріалами може спричинити втрату кольору у місці контакту.

Якщо оставити велосипед нерухомим на довгий час, це може призвести до знебарвлення в зоні контакту. Довготривалий контакт (коли, наприклад, велосипед зберігається або транспортується) з різнокольоровими покришками, пластиковими матеріалами або фарбованими поверхнями призводить до таких наслідків.

Особливо сильно виражений цей ефект у високотехнологічних компаундах. В принципі, можливо підібрати таку хімічну комбінацію, при якій не виникає ефекту плямування — цим можуть похвалитися компаунди стандартних покришок Schwalbe. Але якщо ми хочемо досягти безкомпромісних характеристик накату та зчеплення, ефекту плямування на 100% уникнути неможливо.

Через це ви іноді можете спостерігати знебарвлені написи на боковинах топових покришок. Знебарвлені логотипи на дорогих покришках виглядають огидно, але це є побічним свідоцтвом відмови від будь-яких компромісів заради високих характеристик.

 

 

Чи потрібно спускати колеса, подорожуючи літаком?

На жаль, на цьому у аеропортах наполягають завжди і не роблять виключень. На нашу думку, в цьому немає такої великої потреби.

Компенсування тиску у багажному та пасажирському відсіку зараз є звичайною справою. Та навіть у транспортному літаку без такої компенсації у багажній камері різниця тиску у колесах велосипеда на висоті 10000 метрів (або 32800 футів) буде мінімальною у порівнянні з навантаженнями, які велопокришки витримують у звичайній практиці. У будь-якому розгерметизованому середовищі тиск у колесі буде рівно на 1 бар вищим, ніж у нормальних атмосферних умовах.

З іншого боку, збільшується ризик ушкодження камер та ободів при транспортуванні велосипеда зі спущеними колесами. Саме для захисту від цього ми рекомендуємо залишати колеса накачаними, коли подорожуєте літаком. У той же час, ми розуміємо, що ніякі аргументи не переконають функціонерів авіакомпаній змінити їхню передполітну практику.

Lufthansa не вимагає спускати колеса перед посадкою у літак