Протектор

Яку функцію виконує протектор шини?

На рівній та гладкій дорозі малюнок протектору мінімально впливає на все, що відбувається у русі. Зчеплення покришки з дорогою у цьому випадку — це виключно результат роботи компаунду гуми.

На відміну від автомобіля, велосипед не може аквапланувати. Площа контакту значно менша, а питомий тиск на поверхню суттєво більший. На велосипеді можна досягти ефекту спливання на швидкості вище 200 км/год (що є абсурдним).

Втім, для бездоріжжя малюнок протектору дуже важливий. В цій ситуації протектор чіпляється за поверхню, як шестерня, передаючи обретальний момент та напряму впливаючи на гальмування та керування. На розбитих дорогах та у бруді протектор покращує контроль над велосипедом.


Для чого потрібні слікові покришки?

На рівній та гладкій дорозі навіть у дощ слікова покришка забезпечує краще зчеплення, ніж покришка з протектором, оскільки площа контакту у сліка більша.

Ситуація кардинально змінюється на грубій поверхні, а особливо на брудному трейлі. У цих випадках слікова гума забезпечує вельми обмежений контроль.

Schwalbe One, гоночна покришка без малюнку протектора, відома саме завдяки безпрецедентному зчепленню на мокрій поверхні.



Що означає позначка напряму руху на покришці?

На боковинах більшості покришок Schwalbe є позначка "ROTATION", що показує напрям обертання. Посадка покришки повинна відповідати цій рекомендації. На старих моделях було написано "DRIVE", що означає те саме.
Багато покришок для МТБ мають позначки "FRONT" та "REAR". "FRONT" вказує на рекомендований напрям обертання для передньої покришки, а "REAR" — напрям для задньої.

 

Чому так багато покришок односпрямовані?

Для шосейної гуми залежність від напряму обертання має лише естетичні аспекти. Покришки зі стрілками, що співпадають з напрямом руху, виглядають динамічно.

Поза шляхами напрям обертання не у приклад важливіший, адже протектор забезпечує оптимальний зв'язок покришки з поверхнею. Заднє колесо передає обертальний момент, а переднє — зусилля від гальмування та обертання керма. Гальмівна сила та сила, що рухає велосипед вперед, спрямовані у різні сторони. Ось чому встановлювати покришки на переднє та заднє колесо рекомендується у протилежному напрямі.

Також існують покришки з малюнком протектору, який не залежить від напряму обертання колеса.