Безкамерні системи

У чому переваги безкамерних систем?

Безкамерні шини пропонують безумовні переваги у швидкості, комфорті, зчепленні та захисті від проколів. Вони вільні від тертя між камерою та покришкою, яке погіршує накат, особливо у випадку з супер-легкими гоночними покришками. Безкамерні покришки можна накачувати слабше, ніж камерні, не втрачаючи переваг. Це позитивно позначається на комфорті та керуванні у критичних ситуаціях та на поганому покритті. У той же час, безкамерні системи забезпечують надійний захист від проколів. Небезпека розгерметизації суттєво знижена. Безкамерні системи працюють у парі з герметизуючою рідиною. Проколи затягуються протягом мілісекунд.



Що потрібно, щоб перейти на безкамерні покришки?

- Безкамерні покришки Schwalbe
- Герметичне безкамерне колесо (або покришки Tubeless Easy у комбінації з обідною стрічкою)
- Безкамерний клапан
- Герметизуюча рідина (Schwalbe Doc Blue)
- Монтажна рідина (Schwalbe Easy Fit)
- Підлоговий насос з манометром
- Ганчірка

 



! Ви маєте знати, що робите. Краще довірте цю роботу експерту.

 

Про що слід пам'ятати під час монтажу?

Надягайте покришку на обід, як і зазвичай. Обережно застосовуйте бортувальні лопатки. Важливо: нанесіть монтажну рідину на обидві сторони перед накачуванням колеса. Перед накачуванням переконайтеся, що клапан знаходиться між двома стінками покришки. Почніть енергійно накачувати колесо підлоговим насосом (краще для цієї роботи підходить потужний компресор). Ви почуєте характерний хрусткий звук. Орієнтуючись по положенню позначки паралельності на боковині покришки, переконайтеся, що покришка сіла рівномірно.

Спустіть трохи повітря. Викрутіть серцевину ніпеля (спеціальний ключ постачається разом з герметиком Doc Blue) та залийте 60 мл герметизуючої рідини Doc Blue. Для шосейних коліс достатньо 30 мл.

 

Навіщо потрібна герметизуюча рідина?

Справжні безкамерні покришки можуть обійтися без герметизуючої рідини. Але ми все-таки радимо використовувати її, адже герметик Doc Blue забезпечує чудовий захист від проколів та ніяк не впливає на накат.

У покришок Tubeless Easy немає абсолютно повітрянепроникного бутилового шару. Вони вимагають використання герметика Doc Blue.


Чому не вдається накачати колесо?

Переконайтеся, що у вас правильна рідина! Змащувальна плівка дозволяє рівномірно посадити покришку на своє місце. Скористуйтеся мильною водою у разі необхідності.

Обидва борти покришки мають бути розміщені по кожній стороні клапану.

Викрутіть серцевину ніпеля перед першим накачуванням, щоб полегшити хід повітря.

У випадку, коли нічого не вдається, скористайтеся компресором замість підлогового насосу.


Які ще можуть бути причини неполадок з безкамерними системами?

Повітря може виходити назовні через щілину навколо клапану та по периметру ободу. Допоможе визначити джерело витоку занурення колеса під воду. Якщо повітря десь травить, це може бути отвір для клапана або отвори для спиць. Визначення може зайняти деякий час, тому що повітря повинно накопичитися у порожнинах всередині ободу. Часто проблема виникає навколо клапана. Можливе рішення: закрутіть голівку ніпеля, почистіть та зашліфуйте краї отвору, які контактують з клапаном, замініть клапан. Якщо навіть це не допомагає, причиною витоку повітря може бути дефект стику ободу (щілина) або тріщина у основі його стінки.



! Дотримуйтесь крайових значень тиску, позначених на боковині покришки.
! Не використовуйте картриджі з CO². CO² негативно впливає на герметизуючу рідину.
! Будьте уважними, коли заливаєте герметик. Він залишає плями на одязі та меблях.

 

Чи обов'язково заливати герметик через клапан?

Ні, ви можете заливати герметик прямо у покришку до моменту надягання другої сторони покришки на обід. Перевага післямонтажного заливання через клапан у тому, що цей процес чистіший. Це особливо зручно у випадку з комбінацією нового обода та покришки, коли ви ще не знаєте, наскільки складним чи легким буде процес монтажу.

Коли ви вже знаєте, чого чекати, процес прискорюється у випадку заливання герметика напряму. Якщо у клапані серцевина не викручується, післямонтажне заливання неможливе.

 

Чи можливо звичайні колеса сконвертувати у безкамерні?

Використовуючи герметичну стрічку та безкамерний ніпель Schwalbe, можливо загерметизувати звичайні колеса та підготувати їх до безкамерного використання. Таким чином, не обов'язково інвестувати у нові, більш дорогі колеса, якщо ви хочете щось змінити.

Стрічка Schwalbe Tubeless витримує високий тиск та нагрівання. Одного витка стрічки буде достатньо навіть для шосейного велосипеда. Стрічка Schwalbe доступна у 6 розмірах шириною від 19 до 29 мм.

Ніпель Schwalbe Tubeless виготовлено з алюмінію. Він легкий. Конічна основа клапану підійде майже до будь-якого ободу. Основа клапану металізована, щоб запобігти випадковому зміщуванню у отворі. Фіксатор ніпеля захищений від раптового розкручування під час руху. У модельному ряді Schwalbe також є подовжувачі ніпелів для використання на високопрофільних ободах.

Герметична стрічка та клапан Schwalbe Tubeless. З ними тепер не обов'язково витрачати гроші на нові дорогі колеса.


Які колеса підходять для такої конверсії?
! Для безкамерної конверсії використовуйте тільки схвалені виробником колеса.

Це особливо важливо для шосейних коліс через їхній високий робочий тиск. Обід повинен тримати специфічні навантаження при безкамерному використанні та забезпечувати надійну посадку покришки. Серія Spline® від DT Swiss, наприклад, отримала схвалення для безкамерної конверсії.

Конверсію часто буває неможливо зробити на дуже вузьких (13C), дешевих, не зварених та на двічі пістонованих ободах. У цих випадках забезпечити герметичність майже неможливо.

 

Про що слід пам'ятати, конвертуючи звичайні колеса у безкамерні?

Центральна канавка ободу повинна бути абсолютно чистою та гладкою. Приберіть залишки старого клею та мастило гальмівним очищувачем за необхідності.

Переконайтеся, що всі спицеві отвори повністю закриті герметичною стрічкою. Краще, коли вона закриває всю внутрішню площину. Для більшості випадків слід обирати стрічку на 2-4 мм ширшу внутрішньої ширини ободу.

Потягніть стрічку перед намотуванням, щоб уникнути утворення міхурів. Кінці стрічки мають перекривати одне одного на 5-10 см. Ми рекомендуємо перекривати кінці якомога далі від клапану.

Проштовхніть безкамерний ніпель гострим кінцем крізь стрічку.

Хоча це й не дуже популярно серед шосейників, фіксатор ніпеля абсолютно необхідний для безкамерного використання. Він потрібен, щоб міцно закріпити ніпель в ободі. У фіксатор на ніпелі Schwalbe Tubeless вбудовано захист від розкручування. Через це накачування трішки ускладнюється, але завдяки цій системі клапан гарантовано не випустить повітря під час руху.

Накачати підлоговим насосом сконвертовані у безкамерну систему ободи майже неможливо. Візьміть до уваги, що вам знадобиться компресор для накачування колеса у перший раз.



Як часто треба заливати нову порцію герметизуючої рідини?

Повторне заливання герметика необхідне лише для захисту від проколів. Рідина Schwalbe Doc Blue працює приблизно від 2 до 7 місяців або протягом 2000 кілометрів. За цей період вона висихає та перетворюється на гумову плівку або розпадається на окремі компоненти (латекс та рідину).

Проткнувши колесо голкою, можна перевірити чи ще працює герметик, чи вже ні. Проткніть колесо та розкрутіть його. Долийте рідини, якщо дірка негайно не загоюється. "Тестова дірка" закриється свіжим герметиком.



Що робити після проколу?

Проколи самостійно загоюються герметиком Doc Blue під час руху. Герметик не допоможе при сильних проколах, порізах та зміїних укусах. Для цих випадків корисно возити з собою запасну камеру. Приберіть безкамерний ніпель та витріть герметик перед встановленням камери.