Що таке клінчер?
Сьогодні клінчерна покришка є стандартом (див. розділ Конструкція покришки). Вона тримається від тиску повітря, що розширює її боковини, а дріт по внутрішньому периметру не дає зіскочити їй з ободу. Слово "клінчер" є міжнародним позначенням для цього типу покришок.
Що таке фолдингова покришка?
Фолдингова покришка є особливою версією клінчера. В ній роль сталевого дроту грає пучок кевларових волокон. Завдяки цьому, покришка компактно згортається, а у залежності від розміру, це ще й економить від 50 до 90 грамів ваги.
Що таке однотрубка?
В однотрубці, яку ще називають просто "трубкою" або "коллє", камера вшита прямо у шину. На ободі однотрубка фіксується за допомогою спеціального клею.
Професійні гонщики дуже їх люблять та кажуть, що у трубок найкращий зворотній зв'язок від дороги, а також, що такі шини комфортніші, на них приємно проходити повороти. Напевно. Але принаймні зараз, переваги трубок у накаті над іншими типами покришок більше немає. Сучасні фолдингові клінчери вже наздогнали трубки по показнику опору коченню, а деякі клінчери котять навіть легше.
На трубках можна продовжити рух після проколу. Навіть коли повітря у камері більше немає, покришка залишається на ободі. Велосипедист може безпечно загальмувати, не втрачаючи контролю над велосипедом, або навіть повільно продовжити рух в очікуванні автомобіля підтримки.
Однотрубки обирають, коли хочуть знизити вагу колеса. Трубці не обов'язково треба мати міцні боковини, тож її можна полегшити. Трубка важить приблизно однаково з сумарною вагою сучасного фолдингового клінчера та камери.
Недоліком однотрубок є монтаж. Приклеїти трубку на обід складніше, ніж змонтувати клінчер. Окрім цього, однотрубку не можна відремонтувати так само легко, як звичайну камеру. Невеличкі дефекти можна вилікувати герметизуючою рідиною, а якщо у вас більші проблеми, доведеться трубку замінити. Виготовляти трубки дуже складно. Ось, чому високоякісні шини такого типу коштують дорого.
Що таке безкамерка?
Назва говорить сама за себе: це система, якій не потрібна повітряна камера. Покришка та обід зроблені таким чином, щоб у парі складати герметичне єдние ціле. Для безкамерок необхідні спеціальні ободи та покришки.
Ми у Schwalbe переконані: майбутнє за безкамерними технологіями. Коли на порядку денному стоїть результат, безкамерка забезпечує очевидні переваги і немає різниці, йдеться мова про МТБ, шосейний чи туристичний велосипед. Для будь-яких амбійційних велосипедистів безкамерка є правильним вибором.
Безкамерна система забезпечує беззаперечні переваги у швидкості, комфорті, зчепленні та захисті від проколів. Безкамерні шини вільні від небажаного тертя між камерою та покришкою, яке погіршує накат, особливо якщо ми говоримо про надлегкі покришки для змагань. Безкамерні технології дозволяють накачувати шини до нижчого тиску, не погіршуючи при цьому своїх властивостей. У результаті покращується комфорт, стає точнішим керування у критичних ситуаціях та на трейлах з поганим покриттям. А ще безкамерні системи забезпечують надійний захист від проколів. Небезпека розгерметизації суттєво знижена. Безкамерні системи працюють у парі з герметизуючою рідиною. Проколи затягуються протягом мілісекунд.
Що означають терміни Tubeless Ready та Tubeless Easy?
Tubeless Ready — це не безкамерні шини, але використовуючи герметизуючу рідину та особливу обробку, їх можна сконвертувати у безкамерні. Клінчер покришок Schwalbe Tubeless Ready має спеціальну форму для ущільнення з'єднання та міцної посадки.
Tubeless Easy — це назва покращеної версії шин Tubeless Ready. Нова монониткова текстура на боковинах (SnakeSkin) забезпечує неймовірно легку безкамерну конверсію. Використання герметика є обов'язковою умовою, але підгонка настільки ж проста, як і зі справжніми безкамерними покришками. Не потрібно довго морочитися з енергійним збовтуванням та частим накачуванням.
Tubeless Easy — це стандарт для топових МТБ-покришок Schwalbe (Evolution Line). Технологія Tubeless Easy витіснила вже існуючі безкамерні моделі та технологію Tubeless Ready.
У чому різниця у порівнянні зі звичайними шинами?
Конверсії зі звичайного камерного клінчера у безкамерку — це те, чим гонщики займалися протягом довгого часу. З технологіями Tubeless Ready та Tubeless Easy процес спростився. Особлива форма клінчера забезпечує негайну герметизацію та ідеальну посадку. У звичайних покришок є певні проблеми з герметичністю, тому конверсія часто вимагає використання потужного компресора або просто багато терпіння. Іноді треба, щоб пройшло кілька днів, поки герметизуюча рідина не заповнить всі порожнечі. Також існує ризик зісковзування покришки з обода, оскільки форма звичайного клінчера не враховує вимог безкамерного використання.
Абсолютно неможливо зробити конверсію класичних покришок у безкамерні на шосейних велосипедах. Тиск повітря занадто високий. Звичайний корд не витримає навантаження і у результаті покришка буде весь час зісковзувати з обода. Переконайтеся, що ви придбали покришки, спеціально розроблені для безкамерного використання!